reklama

Prístav prístavov

Mám rád lode. Akékoľvek. Od úplne malých člnov, cez jachty, pracovné prístavné lode, až po lode typu Queen Mary. Aj tankery. Rýchle lode a člny, alebo čisté plachetnice.Do Amsterdamu pláva veľká plachetnica z poľskej školy kadetov. Holanďania majú tiež svoje vlastné, dlhé troj-sťažňové škunery. Biele plachty na šedej oblohe.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Volgan mi dal kontakt na jedného chlapíka, ktorý je recepčný. Volá sa Gunter, pôvodom ešte z východného Berlína. Je nedefinovateľného veku. Môže to byť štyridsiatnik, ktorý vyzerá na šesťdesiat. Alebo šesťdesiatnik, ktorý vyzerá mlado.

Vošiel som do Ibisu na Stationsplein, kde Gunter pracuje a povedal som mu meno. Už ma čakal, správal sa ku mne ako k vyššej vojenskej šarži. Akoby bol stále v pozore. Vojenksá povaha, jasné a stručné odpovede.
Vypýtal som si izbu s vyhľadom na prístav, odkiaľ vidieť na lode.

Dán Jens Hedhoft je asi ešte ďaleko na mori, mimo dosah obyčajných mobilných sietí. Čakám, že sa ozve niekto od Volgana, alebo sám Volgan a posunie mi kontakt na Dána. Zatiaľ nič.
Sledujem web Port of Amsterdam so zoznamom lodí, ktoré plávajú do prístavu, aj tie, ktoré prístav opúšťajú.
Dalo by sa to nazvať, že som na prázdninách. Zatiaľ.

Môj osobný maliar, sochár a umelec v jednej osobe Sebastián Alejandro Villacieros, rozostavuje svoje obrazy po kaviarni niekde v centre na Damraku. Našiel som mu izbu v hoteli Delta.
Už druhý deň sa Sebastián a Holanďan, najiteľ galérie, hádajú ako rozmiestniť obrazy, čo pripraviť, koho pozvať. Potom sa opijú. Pravidelne o piatej poobede Holanďan vytiahne fľašu ginu a poriadne sa napije. Priamo z fľaše. To ho ukľudní. Potom len ticho sedia, trvá to asi tak desať až päťtnásť minút. Nakoniec Holanďan donesie fľašu porta a naleje obidvom. A odrazu im to ide. Obrazy sú na miestach, všetko tip-top.
Keď dopijú druhú sedmičku, Sebastián sa odkníše k najbližšej bielej stene, vytiahne uhlík a začne kresliť. Dokreslí ďalší stôl, stoličku, na ktorej sedí chlap, rukami sa opiera o stôl. Gravitácia už víťazí. Na stole sú šyri prázdne fľaše, niekoľko pohárov, jeden rozbitý. Opitý Holanďaň sa díva na seba s pocitom videnia jasnej budúcnosti. Zdvihne sa a mierne sa potácajúc ide po ďalšie dve fľaše.

Čakám. Kým sa ozve Volgan. Kým pripláva loď. Kým sa neminú prachy a kým si nezavolám o nové. Pôjdem sa prejsť do prístavu, do dokov. Pozriem nejaké prístavné bary. Kotví tu niekoľko ruských alebo poľských lodí.
Dám sa do debaty s nimi a budeme piť. Ako rusi. Vodku a vo veľkom. A keď nás vyhodia z baru, vytiahnem ešte fľašu, takej značky ako sme pili dnu.
Ukradol im ju, pomyslia si. A ja pôjdem s nimi na loď, do dokov a zistím, či sa dá tadiaľ len tak prejsť. A či sa dá odtiaľ výjsť. Tak aby si to nikto nevšimol.

Akim Nalsky

Akim Nalsky

Bloger 
  • Počet článkov:  27
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nič. Zoznam autorových rubrík:  Living on the Edge

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu