reklama

Rozvod

Akim,nepíšem Milý, Drahý alebo iné oslovenie, je to fráza, zbytočná a hlúpa. Aj tak som ťa vždy oslovovala menom. Keď ho teraz vyslovím, Akim, chýba mu ten správny zvuk, môj hlas sa zmenil, odvykla som si tvoje meno vyslovovať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Poslala som žiadosť - neviem ako, tak to napíšem priamo - o rozvod. Chcem sa rozviesť.

Viem, nerozprávali sme o tom, vždy sme si mysleli, dúfali, že sa to zmení, možno samé, tak nejako časom, že práve čas prinesie tú zmenu. Ale časom akoby sme začali na seba zabúdať, prestali rozmýšlať o tom druhom a čas akoby na nás zabudol.
Možno toto je tá zmena, rozvod. A ja už nechcem čakať.
Potom dni, a noci, veď vieš, vtedy... veril by si, že stále mám problém sa na to sústrediť, myslieť na to, písať o tom tak nejako s odstupom? Čo ty? Máš to vypálené niekde v mysli, v pamäti. Podrobný zápis do detailov, nedá sa zmazať. Nie je to veľmi dávno, len pár rokov a ten nápis ešte svieti. Snažíš sa zakryť ho inými spomienkami, prekrýť ho? Mne sa nedarí.
Vtedy, na druhý deň bolo všetko inak a akoby sa nič nezmenilo, ráno sme odchádzali a podvečer sa vracali domov. Ale za dverami u nás už bol iný svet, vlastne dva, tvoj a môj. A tiež boli stále menšie.
Začali sme sa od seba vzďalovať, jeden druhému, menej sme sa rozprávali, aj vety sa nám krátili. Opustení. Opustil si ma a ja som opustila teba.
Ale nevyhýbal si sa mi, že nie? Myslím, že nie, vlastne teraz, keď si na to spomínam niektoré momenty mi pripadajú trošku komické, trošku tragikomické. Jedávali sme spolu, uvaril si večeru, ďalšie dva dni som uvarila ja. Pozerali sme spolu telku. Učila som ťa anglicky a ty mňa francúzsky a rusky.
A moja diplomovka? Pamätáš sa ako sme ju spoločne prepisovali celú noc. Myslím, že som zaspala na klávesnici. Zobudila som sa na budík, na obed. Nebol si doma, ale diplomovka ležala na stole zviazaná a raňajky v chladničke.
Ale aj tak medzi nami akoby rástol múr, vo mne aj v tebe a zo dňa na deň bol väčší. Rozprávali sme sa stále menej a menej a neboli sme schopní s tým niečo urobiť a potom, neskôr sme možno už ani nechceli.

Pamätám si to ráno, keď si odišiel, vonku bolo ešte šero a ja som mala pootvorené dvere a dívala som sa na tvoj chrbát, ako tam stojíš a premýšlaš. Potom som tam našla odkaz. Stál si tam dlhé minúty a chcel si mi niečo napísať, povedať. Niekoľko papierov si vytrhol a vzal so sebou. Nechal si odkaz.

Odchádzam na nejaký čas preč. Niekam von, asi do Holandska.

Ten múr medzi nami, ten tvoj, čo máš v sebe ti nedovolil napísať viac. Múr vo mne mi nedovolil výjsť z izby z tebou. Prespala som dva dni, keď som nespala, ležala som na posteli a tiekli mi slzy.
Uľavilo sa mi pár dní na to, už sme sa nevídali každý deň, nemyslela som na teba a nás tak často.

Už sú to skoro dva roky, ako si odišiel a ja som sa zmenila. A ty? Ty asi tiež. Moja známa psychologička mi poradila, aby som doma nahlas rozprávala to, čo si myslím, že som ti mala povedať vtedy. Skúsila som to a nešlo mi to.

Mali sme sa rozviesť dávno, ale stratili sme k sebe cestu, postavili medzi seba stenu a neprekonali sme to.
Náš vzťah sa skončil na druhý deň potom. Naše manželstvo stále trvá a je zbytočné. Ja som sa rozhodla, chcem rozvod. Myslím, že ty tiež. Podala som žiadosť, ostatné ti pošlem na veľvyslanectvo do Paríža. Mala by to byť formalita a pár podpisov.

Ozvi sa mi, napíš mi, čo si o tom myslíš. Ja ti budem písať častejšie, odpovieš mi, keď budeš chcieť. Možno sa nám časom podarí znovu si pokecať, vieš tak nemanželsky, skoro slobodne.
Opatruj sa.

Verona

Akim Nalsky

Akim Nalsky

Bloger 
  • Počet článkov:  27
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nič. Zoznam autorových rubrík:  Living on the Edge

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu